Introduktion och Mål
I det här uppdraget kommer du att fördjupa dig i arbetsplatsens servicepolicy, vad det innebär för butiken/företaget att arbeta med service och hur de vill att de anställda ska agera utifrån det.
Stöd för studerande och handledare inom handeln
Nivå: Gymnasiet (APL/Lärling)
Tema: Kundservice
Kompetens: Kommunikation, Service
I det här uppdraget kommer du att fördjupa dig i arbetsplatsens servicepolicy, vad det innebär för butiken/företaget att arbeta med service och hur de vill att de anställda ska agera utifrån det.
OBSERVATION ”Servictemperaturen” | SKALA: Dålig – Mindre bra – Bra – Utmärkt | MINA KOMMENTARER |
Första intrycket vid personligt besök | ||
Service efter första kontakt | ||
Attityd | ||
Bemötande | ||
Fyll på ytterligare observationspunkter |
2. Motsvarade servicen dina förväntningar?
3. Hur kan servicen bli ännu bättre?
Dokumentera och presentera på det sätt som du kommit överens om med din lärare/handledare.